Dior îmbină dramatismul și misterul în scrisoarea de dragoste a Mariei Grazia Chiuri pentru Roma
Primul spectacol de modă al Dior în Roma a fost o seară plină de dramatism atât pe podium, cât și în afara acestuia, lăsând industria modei cu un final incert. Cu referire la titlul original al filmului lui Federico Fellini, 8 ½, Maria Grazia Chiuri, designerul Dior din 2016, a intitulat show-ul „Confuzia Frumoasă”. Ea se referea la Roma, cu amestecul său captivant de artă, cultură, credință și scutere, dar și la o colecție în care piesele de haute couture erau combinate cu costume teatrale. De asemenea, a existat o aluzie ineluctabilă la întrebarea despre propriul său viitor la Dior.
Chiar înainte de deschiderea show-ului, care a fost operatic codificat cu modele purtând măști venețiene și dantele inspirate din filmul „Eyes Wide Shut”, seara a fost plină de intrigă. Chiuri s-a născut și și-a început cariera în Roma, iar natura profund personală a spectacolului, care a fost o scrisoare de dragoste pasională pentru orașul ei natal, a alimentat zvonurile de lungă durată că acesta ar putea fi un ultim omagiu.
Colecția operatică a Dior a fost inspirată de măștile venețiene și „Eyes Wide Shut”. Chiuri a triplat vânzările la Dior în timpul celor nouă ani de mandat, dar designerul nord-irlandez Jonathan Anderson, recent numit să conducă designul de menswear la casa Dior, este văzut ca așteptând în culise pentru a prelua controlul creativ complet al casei. Intriga s-a intensificat atunci când s-a aflat că această colecție de croazieră va include, de asemenea, piese din colecția de haute couture de toamnă, care de obicei rămân secrete până în iulie, punând un semn de întrebare asupra planurilor Dior pentru următoarea sezon de la Paris.
Asemenea unui film Fellini, nu a existat un final clar. Seara s-a încheiat fără noutăți oficiale, iar următorul capitol al Dior rămâne nescris. Dar, dacă a fost o despărțire, a fost una plină de afecțiune și fabuloasă pentru o designeră a cărei viziune progresivă asupra puterii modei de a promova feminismul, artistele femei și istoria subestimată a creativității feminine a fost un factor de schimbare în industria sa.
Invitații au primit un cod vestimentar – alb pentru femei, negru pentru bărbați – inspirat de o bal mascată albă organizată în 1930 de patronul roman Mimì Pecci-Blunt – „o femeie extraordinară care a iubit artele”, a spus Chiuri înainte de show. Efectul a fost de a sintetiza publicul din prima linie cu o colecție care era 90% albă, atrăgând spectatorii în poveste.
Fiecare ținută a adus dramatism: un costum cu redingotă cu butoni din mătase ivorie; lucrări din lattice argintat potrivite pentru o prințesă renascentistă; rochii clasice translucide care păreau că au prins viață din marmură; pompă liturgică în capele și guleră, omagiu adus Vaticanului în anul său jubiliar. Lista de invitați, formată din 450 de persoane, a fost puternic inclinat către prietenii și familia lui Chiuri, precum și către personalitățile lumii modei și artei romane.


