Testamentul lui Giorgio Armani preconizează vânzarea mărcii sau listarea pe bursă

3 Min Citire
giorgio armanis will says his brand should be sold or seek ipo 68c3eda171b8f
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Testamentul lui Giorgio Armani

Casa de modă italiană Giorgio Armani ar putea fi vândută sau să devină o companie listată la bursă, conform testamentului fondatorului său, decedat recent la vârsta de 91 de ani. În testament, Armani a specificat că moștenitorii săi trebuie să vândă un pachet de 15% din afacere în termen de 18 luni.

Planuri de vânzare și listare

De asemenea, în următorii trei până la cinci ani, el a instruit ca un pachet suplimentar de 30% până la 54,9% să fie vândut aceluiași cumpărător, conform unei copii a testamentului publicate de Reuters. Testamentul menționează și posibilitatea unei oferte publice inițiale ca alternativă.

Priorități în vânzare

Prioritate în achiziție ar trebui să aibă grupul de lux LVMH, controlat de Bernard Arnault, cel mai bogat om din Franța, compania de beauty L’Oréal sau compania de ochelari EssilorLuxottica, un partener comercial al lui Armani. De asemenea, moștenitorii ar trebui să ia în considerare și alte companii de modă și lux cu care Giorgio Armani are legături comerciale.

Controlul și moștenirea brandului

Armani a fost singurul acționar major al companiei Giorgio Armani SpA, pe care a fondat-o împreună cu partenerul său Sergio Galeotti în anii ’70. Pe parcursul carierei sale, a menținut un control strict managerial și creativ și a refuzat numeroase oferte de a se alătura unora dintre cele patru mari conglomerate de modă de lux, considerând independența brandului o „valoare esențială”.

Publicitate
Ad Image

Performanța financiară

În anul precedent, Armani a înregistrat venituri de 2,3 miliarde de euro, iar de-a lungul decadelor, grupul s-a extins pentru a include o gamă variată de afaceri, inclusiv hoteluri, restaurante, cluburi de noapte, produse cosmetice, ciocolată și chiar florărie.

Succesiunea afacerii

Într-un interviu acordat Financial Times, publicat cu câteva zile înainte de decesul său, Armani a explicat cum plănuia să transmită moștenirea sa vastă. El a menționat că planurile sale de succesiune constau într-o tranziție graduală a responsabilităților către cei mai apropiați colaboratori, precum Leo Dell’Orco, șeful biroului de stil masculin, membrii familiei sale și întreaga echipă de lucru. Armani a subliniat dorința ca succesiunea să fie organică și să nu reprezinte un moment de ruptură.

Concluzie

Testamentul lui Giorgio Armani deschide calea pentru o posibilă schimbare semnificativă în conducerea și structura mărcii sale, având implicații importante pentru viitorul brandului în industria de modă de lux.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *