Tot ce trebuie să știi pentru a te înscrie în Programul Rabla 2025: pașii și documentele esențiale – INFORMAȚII OFICIALE

2 Min Citire
ghidul pentru inscrierea in noua program rabla 2025 pentru persoane fizice pasii si documentele necesare oficial 68cc08813a4b9
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Informații despre Programul Rabla 2025

Administrația Fondului pentru Mediu a anunțat că înscrierea în Programul Rabla Auto 2025 pentru persoane fizice va începe pe 30 septembrie și se va încheia pe 25 noiembrie, sau mai devreme, în cazul epuizării voucherelor.

Condiții de eligibilitate

Solicitanții trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • a) să aibă domiciliul/reședința în România;
  • b) să fie la zi cu obligațiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor;
  • c) să nu fi fost condamnați pentru infracțiuni împotriva mediului;
  • d) să se angajeze să predea un autovehicul uzat către un colector autorizat;
  • e) să se angajeze să radieze autovehiculul uzat din evidența circulației.

Documente necesare pentru înscriere

Înscrierea se va realiza prin încărcarea următoarelor documente în aplicație:

  • a) cererea de finanțare, descărcată și completată;
  • b) actul de identitate, valabil, care atestă identitatea și domiciliul;
  • c) document suplimentar care să ateste domiciliul, dacă este cazul;
  • d) certificat de atestare fiscală privind obligațiile de plată, emis cu maximum 90 de zile înainte;
  • e) certificat de atestare fiscală privind impozitele locale, emis cu maximum 30 de zile înainte.

Procedura de înscriere

După completarea înscrierii, aplicația va genera un număr de înregistrare și va rezerva valoarea ecotichetelor până la epuizarea bugetului. În termen de 10 zile de la obținerea numărului de înregistrare, solicitantul trebuie să completeze informațiile despre autovehiculul uzat și să încarce următoarele documente:

Publicitate
Ad Image
  • a) certificatul de înmatriculare al autovehiculului uzat;
  • b) cartea de identitate a autovehiculului uzat;
  • c) documentul care atestă anul fabricației, dacă este necesar;
  • d) declarația cedentului, dacă este cazul;
  • e) certificat de atestare fiscală pentru cedent, dacă este cazul;
  • f) certificat de căsătorie sau act care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul;
  • g) document care atestă schimbarea adresei de domiciliu, dacă este cazul.

Concluzie

Programul Rabla 2025 oferă oportunitatea cetățenilor români de a beneficia de ajutoare financiare pentru achiziționarea de autovehicule noi, promovând astfel un mediu mai curat și reducerea poluării.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *