UE îi impune lui Google o amendă de aproape 3 miliarde de euro pentru abuz de poziție dominantă în domeniul tehnologiei publicitare

3 Min Citire
eu fines google nearly e3bn for abusing dominant position in ad tech 68bbb3fa50fc9
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Amendă pentru Google de aproape 3 miliarde de euro

Comisia Europeană a impus vineri lui Google o amendă de 2,95 miliarde de euro (3,5 miliarde de dolari) pentru încălcarea regulilor de concurență ale Uniunii Europene, prin favorizarea propriilor servicii de publicitate digitală. Aceasta este a patra sancțiune antitrust aplicată companiei, iar decizia semnalează o retragere de la amenințările anterioare de a desființa gigantul tehnologic.

Decizia Comisiei Europene

Comisia Europeană, ramura executivă a blocului comunitar format din 27 de state și principalul organism de aplicare a legilor antitrust, a ordonat companiei americane să înceteze practicile de auto-favorizare și să ia măsuri pentru a opri conflictele de interese în cadrul lanțului de aprovizionare cu tehnologie publicitară. Investigația a constatat că Google a „abuzat” de pozițiile sale dominante în ecosistemul tehnologic de publicitate.

Reacția Google

Google a declarat că decizia este „greșită” și a anunțat că va face apel. Lee-Anne Mulholland, șefa globală a afacerilor de reglementare ale companiei, a afirmat că „își impune o amendă nejustificată și necesită modificări care vor afecta mii de afaceri europene, făcându-le mai dificil să obțină profit.”

Contextul investigației

Decizia a venit la mai bine de doi ani după ce Comisia Europeană a anunțat acuzații antitrust împotriva Google. La acea vreme, Comisia a afirmat că singura modalitate de a rezolva îngrijorările antitrust legate de afacerea profitabilă a Google în publicitatea digitală era vânzarea unor părți ale afacerii. Totuși, actuala decizie marchează o retragere de la această poziție inițială.

Publicitate
Ad Image

Investigația Comisiei și concluziile acesteia

Comisia a deschis o investigație formală în iunie 2021 pentru a verifica dacă Google a încălcat regulile de concurență ale Uniunii Europene prin favorizarea propriilor servicii de publicitate online în detrimentul editorilor concurenți, advertiserilor și serviciilor de tehnologie publicitară. Reclamele online de tip display sunt bannere și texte care apar pe website-uri, personalizate în funcție de istoricul de navigare al utilizatorului pe internet.

Alternativa la serviciile Google

Mulholland a subliniat că „nu există nimic anticoncurențial în furnizarea de servicii pentru cumpărătorii și vânzătorii de publicitate și că există mai multe alternative la serviciile noastre decât oricând.”

Concluzie

Amenda aplicată de Uniunea Europeană lui Google reflectă o intensificare a reglementărilor antitrust și ar putea avea implicații semnificative asupra modului în care compania își desfășoară activitatea în Europa, afectând nu doar Google, ci și mii de afaceri europene care depind de platformele sale de publicitate.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *