Autorizația de construire pentru centura Buftea
Autorizația de construire pentru varianta ocolitoare Buftea a fost emisă, iar lucrările urmează să înceapă în curând. Proiectul va fi implementat de compania austriacă Porr Construct SRL, având o valoare de 281,17 milioane lei, fără TVA, finanțată prin fonduri europene.
Detalii despre contract și termenele asumate
Porr Construct SRL are la dispoziție 34 de luni pentru finalizarea proiectării și execuției centurii Buftea, care va avea o lungime de 5,77 kilometri. Proiectul include iluminat public, două parcări moderne, sisteme pentru cântărirea camioanelor și stații de încărcare pentru vehicule electrice, precum și un sistem de colectare și scurgere a apelor.
Pasaje rutiere incluse în proiect
Proiectul va include trei pasaje: unul peste calea ferată București-Ploiești, cu o lungime de 81,90 metri, un altul peste DJ101, de 84,90 metri, și un al treilea peste un drum betonat, lung de 36,10 metri.
Intersecții prevăzute în planul centurii Buftea
Centura va integra trei intersecții la nivel. Prima este o intersecție giratorie VO Buftea x A0, care se va uni cu DN1A la kilometrul 17+100, conectându-se direct la nodul Autostrăzii Bucureștiului A0. A doua intersecție va fi VO Buftea x DN1A, pe strada Metalurgiei, iar a treia va fi o intersecție de tip nod rutier cu DJ101.
Stadiul actual al lucrărilor pregătitoare
Constructorul a finalizat organizarea de șantier, iar terenul este pregătit pentru începerea lucrărilor efective.
Al doilea proiect: sensul giratoriu de la Șindrilița
Un alt proiect vizează realizarea unui sens giratoriu pe DN2, în localitatea Șindrilița, comuna Găneasa. Procedura de expropriere necesară pentru amenajarea intersecției a fost aprobată de Guvern. Nodul rutier va fi construit pe DN2, la kilometrul 21+900, unde se întâlnește cu DC29, la kilometrul 9+800.
Pașii următori pentru proiectele rutiere
Următoarele etape includ emiterea autorizației de construire și a Ordinului de Începere a lucrărilor, pentru a demara efectiv execuția proiectelor.
Aceste inițiative vin ca răspuns la nevoia de îmbunătățire a infrastructurii rutiere din regiunea București-Ilfov, având un impact semnificativ asupra fluidizării traficului și creșterii siguranței circulației.


