Retragerea lui David Ciceo de la conducerea aeroportului Cluj
David Ciceo, un nume emblematic în aviația românească, își încheie mandatul după 30 de ani la conducerea aeroportului Cluj și 25 de ani la cârma Asociației Aeroporturilor din România (AAR). Această asociație a fost personalizată în jurul său, ceea ce ridică semne de întrebare privind legalitatea și moralitatea conducerii sale, în contextul în care OG 26/2000 prevede alegerea periodică a organelor de conducere.
Controverse și scandaluri
David Ciceo a fost implicat în scandaluri, fiind trimis în judecată în 2017 de DNA pentru luare de mită, acuzațiile vizând primirea unei vile în valoare de peste 300.000 de euro. Deși cazul a fost afectat de prescripție, instanța a dispus confiscarea imobilului, iar în decembrie 2024, dosarul a fost retrimis la rejudecare.
Probleme la aeroportul Cluj
Sub conducerea lui Ciceo, aeroportul Cluj, al doilea din România ca număr de pasageri, se confruntă cu multe critici. În 2025, terminalul nu dispune de burduf, în timp ce alte aeroporturi regionale precum Iași, Craiova și Tulcea au această facilitate. Această situație a suscitat nemulțumiri în rândul specialiștilor din domeniu.
Nemulțumiri în cadrul AAR
În interiorul AAR, tot mai multe voci acuză că organizația nu mai funcționează ca o platformă comună, ci ca un instrument de promovare a intereselor de la Cluj. Ciceo este perceput ca o persoană influentă, dar cu legături controversate în aviație și politică. De asemenea, a pierdut sprijinul local, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, nefiind de acord cu continuarea sa în funcție.
Decizia din 15 septembrie
Pe 15 septembrie, Adunarea Generală Extraordinară a AAR va decide revocarea lui David Ciceo și a întregului Consiliu Director, alegerea unei noi conduceri și modificarea statutului pentru a elimina prevederile care i-ar asigura un loc automat în board chiar și după pierderea funcției. Nemulțumirile au atins un punct critic, iar aviația românească se află într-un moment de schimbare necesară.
Concluzie
Indiferent de rezultatul întâlnirii din 15 septembrie, se conturează o nouă etapă pentru aviația românească, iar schimbările în conducerea AAR sunt percepute ca inevitabile, având în vedere nevoia de o voce comună și credibilă în fața companiilor aeriene și a instituțiilor europene.

