Vacanțele europenilor și amenințarea unor întârzieri record în aviație: „Europa nu poate tolera haosul pe cer”

3 Min Citire
vacantele europenilor si riscul celor mai mari intarzieri din istorie ale curselor aeriene europa nu isi poate permite haos pe cer 686e95b0c40de
Sursa foto: PROFILUX IMAGES

Vacanțele europenilor și amenințarea întârzierilor record în aviație

Uniunea Europeană a avertizat că întârzierile companiilor aeriene ar putea atinge cele mai grave niveluri din istorie în această vară, din cauza grevelor controlorilor de trafic aerian, incendiilor și a cererii ridicate de zboruri, conform Financial Times. Această situație este agravată de lipsa de personal și de cererea mare de zboruri, care a atins noi recorduri după pandemia de COVID-19.

Statistici alarmante

Aproximativ 37.000 de zboruri se desfășoară în Europa în cele mai aglomerate zile, ceea ce reprezintă limita maximă gestionată de controlorii de trafic aerian. Eurocontrol a raportat o creștere de 5% a traficului aerian în acest an comparativ cu aceeași perioadă din 2023, iar întârzierile legate de gestionarea traficului aerian au crescut cu aceeași proporție. Oficialii UE au subliniat că, în nouă țări, inclusiv Franța, Germania, Grecia și Spania, lipsa capacității de control al traficului aerian va cauza întârzieri semnificative.

Greve și perturbări

Acțiunile sindicale, în special în Franța, au avut un impact notabil asupra zborurilor. Două zile de greve ale personalului de control al traficului aerian de pe aeroporturile franceze au dus la anularea a 4.000 de zboruri. Greva recentă a costat aproximativ 100 de euro pe minut, iar Air France-KLM a riscat pierderi semnificative din cauza acestor perturbări.

Impactul schimbărilor climatice

Comisarul UE pentru Transporturi, Apostolos Tzitzikostas, a declarat că războiul din Ucraina și deficitul de personal de control aerian generează o presiune suplimentară asupra rețelei aeronautice, care deja se confruntă cu o aglomerare fără precedent. De asemenea, incendiile de vegetație și vremea extremă au dus la închiderea temporară a aeroportului din Marsilia și la restricții pentru atracții turistice în Grecia, precum Acropole.

Publicitate
Ad Image

Probleme structurale în aviație

Lipsa personalului de control al traficului aerian a fost identificată ca o cauză majoră a întârzierilor. Tzitzikostas a solicitat miniștrilor transporturilor din UE să se asigure că controlorii de trafic aerian oferă capacitatea promisă. Deși unii piloți pot obține licențe de zbor în un an, formarea controlorilor poate dura până la cinci ani, ceea ce complică și mai mult situația.

Infrastructura aviației în Europa

Rafael Schvartzman, vicepreședintele pentru Europa la Asociația Internațională a Transportului Aerian, a descris întârzierile în creștere ca fiind „inacceptabile” și a subliniat că există un decalaj semnificativ între obiectivele stabilite și realitate. Companiile aeriene au cerut finalizarea inițiativei „Cerul unic european”, care ar permite zboruri mai directe și mai eficiente în interiorul blocului comunitar.

Concluzie

În concluzie, situația actuală din aviația europeană, marcată de întârzieri record, greve și schimbări climatice, ridică semne de întrebare asupra capacității sistemului de a gestiona cererea crescută de zboruri, ceea ce poate afecta grav experiența pasagerilor și economia turismului în Europa.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *