WPP: Locuri de muncă în pericol din cauza performanței
Locurile de muncă la WPP ar putea fi în pericol, deoarece noul director executiv a lansat o revizuire menită să revitalizeze grupul publicitar după un nou avertisment privind profiturile. Cindy Rose a anunțat revizuirea joi, afirmând că ia măsuri pentru a aborda performanța „inacceptabilă” a companiei, care s-a confruntat cu o exodare tot mai mare a clienților și cu concurența capacităților de inteligență artificială și date ale rivalilor săi.
Fosta executivă de la Microsoft a declarat că WPP – care a pierdut anul trecut primul loc ca cea mai mare agenție de publicitate din lume după venituri în favoarea Publicis – va deveni în curând o afacere „mult mai simplă” care va „împinge mai tare” în tehnologie pentru a genera creștere. Comentariile sale au ridicat perspectiva unor posibile pierderi de locuri de muncă în cadrul celor 100.000 de angajați la nivel global.
Avertismente privind profiturile și scăderea acțiunilor
Compania a avertizat că marja sa de profit operațional va fi acum mai mică decât se aștepta, ceea ce a dus la o scădere a acțiunilor cu încă 11% joi dimineața, ajungând la 318p. Acțiunile WPP, care au mai dat semne de avertizare în legătură cu profiturile anuale în luna iulie, au pierdut deja peste jumătate din valoarea lor de la începutul anului 2025.
Planuri de restructurare și simplificare
„Recunosc că performanța noastră recentă este inacceptabilă și luăm măsuri pentru a remedia acest lucru”, a afirmat Rose, care a preluat funcția de conducere în septembrie, după șase ani în consiliul de administrație al WPP. „Pentru a îmbunătăți performanța, ne vom poziționa oferta pentru a fi mult mai simplă, mai integrată, alimentată de date și inteligență artificială, prețuită eficient și concepută pentru a oferi creștere și rezultate de afaceri pentru clienții noștri”, a adăugat ea, menționând că va „simplifica dramatic modul în care ne organizăm intern, precum și construirea unei culturi de echipă de înaltă performanță.”
Previziuni financiare și impactul asupra angajaților
Rose a subliniat că compania va „împinge mai tare” pentru a utiliza tehnologia și va pune accent pe „eficiența costurilor”. WPP se așteaptă acum ca „venitul net fără costuri de trecere” – o cifră care ia în considerare onorariile plătite furnizorilor externi – să scadă cuprins între 5,5% și 6% în 2025, ceea ce reprezintă o revizuire negativă a previziunilor anterioare, care preziceau o scădere de 3% până la 5%. De asemenea, s-a estimat că marja de profit operațional va fi de aproximativ 13%, ușor sub limita inferioară a intervalului anterior.
Concluzie
Revizuirea lansată de WPP sub conducerea noului CEO subliniază provocările cu care se confruntă compania în contextul unei piețe tot mai competitive și al presiunilor financiare, ceea ce ar putea avea un impact semnificativ asupra angajaților și asupra structurii interne a organizației.


