Ryanair închide clubul pentru pasagerii frecvenți
Ryanair a anunțat închiderea clubului pentru pasagerii frecvenți, denumit Prime, după doar opt luni de funcționare. Compania aeriană low-cost a declarat că această decizie a fost luată deoarece clienții au profitat excesiv de beneficiile oferite de program.
Detalii despre programul Prime
Programul Prime, lansat în februarie, oferea diverse avantaje, inclusiv reduceri la zboruri, rezervarea gratuită a locurilor pentru până la 12 zboruri pe an și asigurare de călătorie. Aproape 55.000 de pasageri s-au înscris, generând venituri de 4,4 milioane de euro în taxe de abonament. Cu toate acestea, beneficiile acordate clienților au depășit 6 milioane de euro, făcând din program o pierdere financiară pentru companie.
Declarațiile oficiale ale Ryanair
Dara Brady, directorul de marketing al Ryanair, a subliniat că „această experiență a costat mai mulți bani decât a generat”. El a adăugat că nivelul de venituri din abonamente nu justifică eforturile depuse pentru a organiza vânzări exclusive de locuri pentru membrii Prime. În urma acestei închideri, compania va reveni la oferirea de reduceri pentru toți clienții, nu doar pentru cei 55.000 de membri Prime.
Impactul închiderii clubului
Clubul Prime a fost disponibil pentru un abonament anual de 79 de lire sterline sau euro, iar clienții care utilizau maxim cele 12 zboruri pe an ar fi putut economisi între 54 și 456 de lire sterline, echivalentul mai multor zboruri low-cost. Ryanair a precizat că toți membrii vor continua să beneficieze de oferte exclusive până în octombrie 2026, însă nu se vor mai accepta noi înscrieri după 28 noiembrie.
Concluzie
Închiderea clubului pentru pasagerii frecvenți de la Ryanair subliniază provocările întâmpinate de companiile aeriene low-cost în menținerea unor programe de fidelizare profitabile, evidențiind nevoia de ajustări în strategiile de marketing și vânzări.

