Eurostar va introduce trenuri cu două etaje prin tunelul Channel începând cu 2031
Introducerea trenurilor cu două etaje
Eurostar va începe să opereze trenuri cu două etaje prin tunelul Channel pentru a răspunde cererii crescânde pentru transport feroviar internațional din Marea Britanie. Operatorul de cale ferată a anunțat semnarea unui contract de 2 miliarde de euro (1,7 miliarde de lire sterline) pentru achiziționarea a cel puțin 30 și până la 50 de trenuri noi de la producătorul Alstom.
Detalii despre trenurile Celestia
Trenurile cu două etaje, denumite Celestia, vor începe să opereze din 2031 și vor avea capacitatea de a transporta peste 1.000 de pasageri fiecare. Eurostar a menționat că aceste trenuri vor avea cu aproximativ 20% mai multe locuri decât cele mai mari trenuri existente. O parte din acest spațiu suplimentar va fi ocupată de scări, dar va fi folosit și pentru scaune cu rotile, biciclete, mai mult spațiu pentru picioare și „surprize”.
Investiții și dezvoltare
Operatorul, deținut de SNCF, plănuiește să mențină întreaga flotă la depozitul Temple Mills din nord-estul Londrei, unde speră să investească 80 de milioane de euro, creând 350 de locuri de muncă. Această anunțare coincide cu o decizie importantă a Oficiului pentru Cale Ferată și Drumuri (ORR) privind posibilitatea ca Eurostar să facă loc unui competitor la Temple Mills.
Concurența pe piața feroviară internațională
Mai mulți alți operatori internaționali de trenuri rapide, inclusiv Virgin, FS Italiane (Trenitalia, în parteneriat cu firma spaniolă Evolyn) și Gemini, au solicitat spațiu la depozit, însă Eurostar susține că acest lucru nu este fezabil având în vedere planurile sale de expansiune. FS Italiane a promis că serviciile sale trans-Channel vor opri la Ashford, Kent, dacă va avea succes, după ce miniștrii au îndemnat ORR să favorizeze ofertele care redeschid stațiile de mare viteză din Marea Britanie.
Strategia de expansiune Eurostar
Directorul executiv al Eurostar, Gwendoline Cazenave, a afirmat că anunțul privind comanda de trenuri a fost o coincidență, în timp ce compania își revine după ani de declin. Cazenave a declarat: „Plasarea acestei comenzi reprezintă realizarea concretă a strategiei ambițioase de creștere a Eurostar: atingerea a 30 de milioane de pasageri prin investiții într-o flotă complet nouă.”
Impactul asupra mobilității europene
Trenurile vor putea opera pe întreaga rețea Eurostar, inclusiv spre destinațiile planificate Frankfurt și Geneva. Eurostar va scoate din circulație trenurile mai vechi, cu excepția celor 17 e320 cele mai recente, ceea ce va face ca flota totală să fie cu aproximativ 30% mai mare odată ce toate cele 50 de trenuri vor fi livrate. Cazenave a adăugat că Marea Britanie trebuie să își crească capacitatea pentru transportul feroviar internațional, indiferent de decizia iminentă privind depozitul.
Concluzie
Introducerea trenurilor cu două etaje de către Eurostar reprezintă un pas semnificativ în dezvoltarea transportului feroviar internațional din Marea Britanie, contribuind la creșterea capacității și confortului călătoriilor între Marea Britanie și continentul european.


