Investiții masive pentru promovarea imaginii lui Ilie Bolojan
În ultimii ani, au fost alocate sume considerabile din buget pentru promovarea imaginii lui Ilie Bolojan, premierul actual al României. Un trust de presă a contribuit semnificativ la construirea unei imagini pozitive pentru Bolojan, iar Asociația pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune (APTOR) a deblocat între 5 și 17 milioane de lei pentru atragerea turiștilor în Oradea și județul Bihor.
Cheltuieli fără rezultate vizibile
În ciuda investițiilor, rezultatele nu sunt conforme așteptărilor. În 2024, Oradea a atras doar 235.000 de turiști, cu 14.000 mai puțin decât stațiunea Băile Felix, iar numărul total de turiști este similar cu cel din 2013, înainte de înființarea APTOR.
Bolojan, principalul beneficiar al promovării
Ilie Bolojan a fost un beneficiar proeminent al acestor cheltuieli. În materialele de promovare și la evenimente, numele său a fost constant menționat, chiar și după ce a încetat să mai fie primar. Mihai Jurca, care a condus APTOR, este în prezent șeful cancelariei prim-ministrului. De asemenea, Bolojan a fost promovat intens de trustul Intact, care include mai multe televiziuni și posturi de radio.
Contracte semnificative pentru promovare
APTOR a cheltuit peste 5,1 milioane de lei pentru un eveniment organizat de trustul Intact în Piața Unirii din Oradea, cu plăți care au crescut anual, atingând 1,1 milioane de lei în 2025.
Concluzionând, investițiile masive în promovarea imaginii lui Ilie Bolojan ridică întrebări privind eficiența și impactul real al acestor cheltuieli asupra turismului și percepției publice.
