Virgin Trains pregătește provocarea pentru Eurostar
Compania de trenuri a lui Richard Branson, Virgin Trains, se apropie de provocarea monopolului Eurostar în transportul pasagerilor peste Canalul Mânecii, după ce regulatorul feroviar din Regatul Unit a aprobat cererea Virgin Trains de a folosi un depozit esențial din estul Londrei. Oficiul pentru Căi Ferate și Drumuri (ORR) a aprobat aplicația Virgin pentru utilizarea depozitului Temple Mills din Leyton, destinat întreținerii și stocării trenurilor. Această mișcare va debloca o investiție de 700 de milioane de lire sterline în noi servicii și va crea 400 de locuri de muncă.
Accesul la Temple Mills: O etapă crucială
Accesul la Temple Mills este un pas critic în ajutorul Virgin Trains de a contesta monopolul deținut de Eurostar, care a fost singurul serviciu de pasageri autorizat să acceseze tunelul Canalului Mânecii din 1994. Temple Mills este singurul depozit de trenuri accesibil din linia High Speed 1, care leagă Londra de tunel. Aceasta va oferi Virgin Trains acces la facilitățile de întreținere ușoară necesare pentru a opera servicii internaționale către continentul european.
Planurile pentru competiție în 2030
Deși Virgin trebuie să obțină aprobări regulamentare suplimentare, inclusiv cele referitoare la accesul pe căi ferate și siguranță, acest lucru îl aduce pe Branson mai aproape de implementarea planului său de a lansa servicii care să concureze cu Eurostar în 2030. Branson a declarat: „Decizia ORR este corectă pentru consumatori – este timpul să punem capăt acestui monopol de 30 de ani și să aducem un strop de magie Virgin pe ruta trans-Channel.”
Impactul deciziei ORR
Decizia ORR vine la câteva luni după ce a respins o cerere separată de revenire a trenurilor Virgin pe linia principală de vest a Regatului Unit, din cauza preocupărilor legate de întârzieri și călătorii anulate. Grupul Virgin nu a operat trenuri în Regatul Unit din decembrie 2019, când i-a expirat contractul pentru linia de vest.
Comentând aprobarea Temple Mills, Martin Jones, director adjunct al ORR pentru acces și internațional, a spus: „Prin această decizie, sprijinim alegerea consumatorilor și competiția în transportul feroviar internațional, deblocând până la 700 de milioane de lire sterline în investiții din sectorul privat și stimulând creșterea.” Deși mai este cale lungă până la lansarea primelor noi servicii, suntem pregătiți să colaborăm cu Virgin Trains pe măsură ce planurile lor se dezvoltă.
În concluzie, această inițiativă de a sparge monopolul Eurostar ar putea transforma peisajul transportului feroviar internațional, oferind consumatorilor mai multe opțiuni și contribuind la dezvoltarea economică prin investiții semnificative.


